
Kennis delen, samen groeien
Bij [ah]consulting zien we kennisdeling als de sleutel tot inspiratie en innovatie. Of het nu gaat om onderwijs of samenwerking met experts, wij helpen organisaties succesvol te navigeren in een snel veranderend digitaal landschap.
Kennisoverdracht
Ledereen die kennis deelt, weet dat je er ook bijzonder veel voor terugkrijgt. Het is een wisselwerking die je inspiratie, nieuwe perspectieven en waardevolle ideeën oplevert. Bij [ah]consulting zien we kennisoverdracht als kernprincipe dat al onze activiteiten drijft.
Vanaf het begin heeft [ah]consulting actief bijgedragen aan diverse vakmedia en platforms. Kennisdeling en inzichten over de steeds veranderende wereld van marketing, e-commerce en business transformatie staan hierin centraal. Of het nu gaat om artikelen, podcasts of jurywerk voor awards, we delen graag onze ervaringen en visie om organisaties en professionals te inspireren en te ondersteunen bij hun groei.

Terugkerende thema’s in marketing en transformatie
We behandelen uiteenlopende onderwerpen met passie en enthousiasme, vaak op het snijvlak van (digitale) marketing, transformatie en organisatieontwikkeling. Veelbesproken thema’s zijn:
- Visie en aanpak voor de cookieless era
- First-party datastrategieën
- AI: van strategie tot executie
- Marketing automation
- De impact van een purpose-driven organisatie
- Geïntegreerde en schaalbare marketingaanpak
- Het vormgeven van het marketingteam van de toekomst
Deze inzichten delen we regelmatig tijdens events, colleges en bij klanten op locatie. Hiermee zorgen we ervoor dat organisaties wendbaar blijven in een snel veranderend digitaal landschap, gedreven door voortdurende innovatie en transformatie.

Kennis delen als docent
Naast consultancy delen wij onze kennis als (gast)docenten bij verschillende hogescholen en opleidingsinstituten. Het begeleiden van de volgende generatie professionals geeft ons energie en houdt ons scherp. Lees meer over onze dienstverlening.
“Voor ons seminar ‘De toekomst van data driven marketing’ voor de jaar 4 studenten van de opleiding Commerciële Economie van de Hogeschool Leiden was Andries direct bereid om als gastspreker een masterclass te geven over de toekomst van data driven marketing. Een thema waar Andries als expert onze studenten heeft meegenomen in de wereld van data met een prachtige blik naar de toekomst. Andries is een inspirerende gastdocent die een geweldige bijdrage levert aan een nieuwe generatie Commercieel talent. Dank namens de opleiding CE.”
| Remy Verbeek, Hogeschool Leiden
Kennis delen als expert
We zijn lid van de Adviesraad van de Hogeschool van Amsterdam voor de Master Digital Driven Business (MDDB) — Faculteit Business en Economie. Daarnaast zijn we actief betrokken bij verschillende expertgroepen van brancheorganisaties zoals DDMA en Shopping Awards. In deze rollen delen we onze inzichten over de toekomst van marketing en consumentengedrag en werken we samen met andere professionals aan het verdiepen van vakkennis. Zie bijvoorbeeld ons gezamenlijk artikel over AI en LLM’s.
Op persoonlijke titel is Andries ook actief als jurylid bij de Dutch Search Awards, waar hij innovatieve marketingcampagnes beoordeelt en mag bijdragen aan het vormgeven van standaarden binnen het vakgebied.
Kennis delen als vakspecialist
[ah]consulting heeft al veel artikelen gepubliceerd in toonaangevende vakmedia zoals Emerce, Frankwatching en Marketingfacts. Onze bijdragen beslaan een breed scala aan onderwerpen, van strategische vraagstukken tot het vormgeven van het marketingteam van de toekomst. Daarnaast schrijven we over de opkomst van AI en hoe bedrijven hier op een pragmatische manier mee om kunnen gaan, zonder de noodzaak van menselijke creativiteit uit het oog te verliezen.
Lees hier onze laatste artikelen:
De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld
Leiderschap in het AI-tijdperk: minder controle, meer faciliteren
Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie
Slim experimenteren met AI: inspiratie voor jouw marketingstrategie [5 tips]
Wendbaarheid is geen luxe, maar een gamechanger
Vertrouwen voorop: werk met first-party data aan klantrelaties

Podcasts
Naast onze publicaties zijn we regelmatig te horen in verschillende podcasts. In deze gesprekken delen we onze visie op actuele marketing- en business transformatie, met een sterke focus op praktische toepasbaarheid en strategisch inzicht.
Luister hier onze laatste podcasts:
- Persoonlijk contact in tijden van data en AI’ bij B2B Content Podcast
- ‘De zin en onzin van Purpose Driven Marketing’ Story Marketing Stories
- ‘De toekomst rondom first-party data en privacy’ Digital Inside
- ‘Cookieless future: marketing zonder third-party cookies’ iO
Sessies en webinars
We ondersteunen bedrijven ook met webinars en interactieve sessies. In deze sessies delen we inzichten over actuele thema’s, altijd gericht op praktische toepassingen en strategische impact. Zo helpen we organisaties om direct aan de slag te gaan met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten.
Bekijk hier onze sessies terug:
- ‘Talkshow Cookieless World’ voor DDMA
- ‘In gesprek met Andries Hiemstra over purpose driven marketing’ Story Marketing Stories

Interesse in een samenwerking voor een publicatie, interview of podcast?
We staan zeker open voor nieuwe ideeën en samenwerkingen – kennisdeling zit in ons DNA. Neem gerust contact met ons op.



